niedziela, 2 lutego 2014

Tort bezowy C Y T R Y N K A

Witajcie!
Na początku chciałabym bardzo podziękować, że jesteście:) Z każdym dniem jest Was coraz więcej. Bardzo się cieszę:) 
Tak jak obiecałam, przygotowałam tort bezowy, według przepisu Pani Doroty z mojewypieki.com. Powiem szczerze, że trochę się denerwowałam czy będzie to mój sukces, czy jednak porażka. Na szczęście się udało. Nabrałam też wielką ochotę na inne torty, a poza tym to bardzo przydatna umiejętność. 
Torcik jest PYSZNY! Krem cytrynowy idealnie przełamuje słodkość bezy. Genialne połączenie. Zachęcam Was do wypróbowania tego przepisu. Pani Doroto - serdecznie dziękuję za wskazówki:)

beza, torcik bezowy, tort cytrynowy


Potrzebujemy:

Bezy
- 6 białek,
- 300g drobnego cukru do wypieków (ok. 21 łyżek),
- 1 łyżeczka soku z cytryny,
- szczypta soli,

Krem
- 125g serka mascarpone,
- 150g kremu cytrynowego (lemon curd),
- 250ml śmietany kremówki 30% (schłodzonej),
- 3 kolejne łyżki lemon curd.

Przygotowanie

1. Bezy
Na papierze do pieczenia rysujemy dwa okręgi o średnicy 23cm. Blaszkę smarujemy masłem i na to wykładamy papier do pieczenia. Ja swoje bezy piekłam na dwóch poziomach w piekarniku, ponieważ nie zmieściły się na jednej. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.
Ubijamy białka z solą na sztywno. Stopniowo dodajemy cukier, łyżka po łyżce nieustannie ubijając. Dodajemy łyżeczkę soku z cytryny. Pianę dzielimy na dwie części i wykładamy na okręgi.


Tak przygotowaną pianę wstawiamy do rozgrzanego piekarnika. Włączamy termoobieg. Po 5 minutach zmniejszamy temperaturę do 140 lub 150 stopni i pieczemy jeszcze przez 90 minut. Beza powinna popękać i delikatnie się zarumienić. Wyłączamy piekarnik i pozwalamy bezie odpocząć. Najlepiej pozostawić ją w piekarniku na całą noc. 

2. Krem z lemon curd
W misce mieszamy serek mascarpone z naszym kremem cytrynowym (lemon curd). Osobno ubijamy kremówkę. Następnie do ubitej kremówki dodajemy masę z mascarpone i delikatnie mieszamy łyżką. Masa musi być puszysta i delikatna. Krem najlepiej przygotować tuż przed podaniem tortu.

Na paterze kładziemy jedną z przygotowanych wcześniej bez. Równomiernie rozprowadzamy na niej krem. Następnie robimy kilka zygzaków samym lemon curd. Przykrywamy drugą bezą. Na powierzchni tworzymy wzorki z lemon curd.

bezy, beza, torcik bezowy, tort cytrynowy


SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz