piątek, 31 stycznia 2014

Krem cytrynowy (lemon curd)

Witajcie!
W tym tygodniu przeglądałam różne blogi, strony i książki kulinarne w poszukiwaniu inspiracji. Chciałam uczcić koniec dość trudnego i stresującego dla mnie miesiąca. Wybrałam przepis na tort bezowy według przepisu Pani Doroty, autorki bloga mojewypieki.com. Uwielbiam bezy:) Jednak taki tort wymaga odpowiedniego kremu i tak właśnie zabrałam się za przygotowanie kremu cytrynowego, zwanego lemon curd. Przepisów na ten krem znajdziecie całe mnóstwo. Ja wypróbowałam ten podany przez Panią Dorotę, jednak jeśli sięgniecie po przepis, na przykład Nigelli Lawson - z pewnością się nie rozczarujecie. Zatem do dzieła:)

krem cytrynowy, krem z cytryną, domowy lemon curd


Potrzebujemy:

- 2 duże jajka,
- 2 żółtka,
- 160g drobnego cukru do wypieków (ok. 11 łyżek, sprawdzi się Cukier Królewski),
- 80g masła (82% tłuszczu),
- skórka starta i sok z 2 cytryn.

Przygotowanie

W rondelku roztrzepujemy jajka i żółtka z cukrem przy użyciu rózgi. Następnie stawiamy rondelek na małym ogniu ciągle mieszając. Dodajemy masło, skórkę  i sok z cytryn. Mieszamy do zagotowania i zgęstnienia kremu. Konsystencja zbliżona do budyniu. Krem należy przecedzić przez sitko. W trakcie podgrzewania pilnujcie, by krem się nie przypalił. 

Krem można przechowywać w lodówce do dwóch tygodni. Idealny do ciast i deserów. Polecam, jest orzeźwiający, bardzo cytrynowy i co tu dużo mówić - pyszny:)


krem cytrynowy, krem z cytryną

krem cytrynowy

2 komentarze:

  1. Świetne zdjęcia, krem pięknie się prezentuje! ;) Super, że częściej piszesz, tak trzymaj! Uwielbiam francuskie naleśniki z kremem cytrynowym, więc teraz kusi mnie, żeby zrobić jego domową wersję! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Polecam ten krem, jest naprawdę pyszny i prosty. Nie rozczarujesz się.

      Usuń