piątek, 23 grudnia 2016

Sernik z piernikami

Nowe świąteczne przepisy nadciągają!
Tak jak obiecałam, jeden będzie na słodko,drugi na słono. Dziś ten pierwszy ;) 

Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki. Nie jestem najlepsza w pieczeniu serników, a za cel w tym roku postawiłam sobie upichcenie tego ciasta na świąteczny stół. Stwierdziłam, że przepis Pani Doroty z pewnością mnie nie zawiedzie i nie myliłam się. Szczerze polecam. Tym razem ściśle trzymałam się przepisu i niczego nie zmieniałam. Z sernikami nie ma żartów! ;)

sernik świąteczny, sernik swiateczny, sernik z piernikami, sernik piernikowy, przepis na sernik, świąteczne wypieki, sernik na swieta, sernik na święta, sernik przepis, domowy sernik

Potrzebujemy:

Spód
- 160-200g ciasteczek korzennych,
- 30-50g masła (roztopionego).

Masa serowa
- 500g twarogu tłustego lub półtłustego zmielonego trzykrotnie,
- 500g serka ricotta,
- 2 duże jajka,
- 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej,
- 1 i 1/4 szklanki drobnego cukru do wypieków,
- aromat rumowy - zamiast rumowego polecam też pomarańczowy.

Polewa śmietankowa
- 250ml kwaśnej śmietany 18%,
- 2 łyżki cukru pudru,
- ewentualnie kilka kropli wybranego aromatu.

Dekoracja
- pierniki,
- 0,5 łyżki kakao wymieszane z 0,5 łyżeczki przyprawy korzennej.

Przygotowanie

Spód
Ciasteczka korzenne rozgniatamy- można w moździerzu, można w malakserze. Łączymy z roztopionym masłem. Musimy uzyskać konsystencję mokrego piasku. 
Spód okrągłej formy o średnicy od 23 do 25cm wykładamy papierem do pieczenia. Przesypujemy ciasteczka i uklepujemy. Podpiekamy w rozgrzanym do 175-180 stopni piekarniku przez około 12 minut (do zarumienienia). Wyciągamy z piekarnika i lekko studzimy (przez czas przygotowania masy serowej).

Masa serowa
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 
Składniki łączymy za pomocą miksera lub rózgi kuchennej. Ważne, aby zrobić to szybko. Im dłużej będziemy miksować,tym większe prawdopodobieństwo, że sernik opadnie. 
Masę serową przelewamy na ciasteczkowy spód i pieczemy w rozgrzanym do 175-180 stopni piekarniku przez około 45 minut. Cała powierzchnia sernika powinna być wypieczona i ścięta przy dotyku patyka. W razie potrzeby wydłużamy czas pieczenia (u mnie było to aż 10 minut). Wyciągamy z piekarnika.

Polewa śmietankowa
Łączymy wszystkie składniki i wylewamy na upieczony sernik. Wstawiamy do piekarnika na kolejne 12 minut. Wyciągamy z piekarnika i w gorącą polewę wkładamy pierniczki. Kilka pierników kruszymy na wierzchu. Po przestudzeniu sernik wkładamy do lodówki na przynajmniej 3 godziny. Przed podaniem oprószamy kakao z przyprawą korzenną.

sernik świąteczny, sernik swiateczny, sernik z piernikami, sernik piernikowy, przepis na sernik, świąteczne wypieki, sernik na swieta, sernik na święta, sernik przepis, domowy sernik

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz