środa, 24 października 2012

Tort czekoladowy

Witajcie.
Postanowiłam rozpocząć bloga od wyjątkowego, bardzo czekoladowego ciasta. Jest to torcik według przepisu Nigelli Lawson, którą uwielbiam. Po raz pierwszy upiekłam go kilka lat temu na urodziny mojego taty i zakochałam się. Teraz piekę go na wyjątkowe okazje. Na zdjęciu poniżej torcik z urodzin mojej siostry, przybrany rodzynkami w czekoladzie.

tort, czekolada, torcik, tort czekoladowy

Potrzebujemy:
- 200g mąki, 
- 200g cukru, 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
- 0,5 łyżeczki sody, 
- olejek waniliowy, 
- 150ml kwaśnej śmietany, 
- 175g masła, 
- 1/3 szkl. kakao, 
- 2jajka
Wszystko zmiksować. Przelać do okrągłej formy i piec przez 45 min. w temp.180 stopni.
 

Polewa: 
- 2 mleczne czekolady, 
- 75g masła, 
- 1 łyżka olejku waniliowego, 
- 125ml kwaśnej śmietany, 
- 300g cukru pudru.
 Czekoladę roztopić z masłem a następnie dodać resztę składników. Masę wstawić na 10-15 min do lodówki.
Po wystygnięciu przełożyć masą czekoladową. Resztę masy zużyć na polewę. Przybranie dowolne.
W razie pytań służę pomocą. Gwarantuję, że jeśli spróbujecie będzie to wasze ulubione ciasto- jeśli kochacie czekoladę oczywiście:)
Nie jest to typowy tort, bardziej ciasto czekoladowe. W moim domu pełni funkcję tortu. 


Polecam i smacznego!

1 komentarz: